Zwrot towaru w sklepie stacjonarnym. To nie takie proste!

Robienie zakupów w sklepach stacjonarnych wciąż jest popularniejsze niż e-handel. Trzeba jednak wiedzieć, że paradoksalnie fizyczny zakup w sklepie wiążę się z pewnym ryzykiem. Mowa tutaj o niemożności zwrotu towaru. Choć wiele sklepów, szczególnie sieciówek, daje taką możliwość to według prawa sprzedawca wcale nie musi się na to godzić.

Co trzeba zrobić, by przyjęto naszą reklamację?
Inaczej niż w przypadku platform internetowych, sklepów stacjonarnych nie obowiązuje przepis o odstąpieniu od umowy w przeciągu 14 dni. Oczywiście częstym przypadkiem jest oferowanie zwrotu towaru w przeciągu 30 dni, lecz zdarza się to dość rzadko i głównie w sklepach odzieżowych. Jeśli chodzi o inne kategorie produktów, aby je zwrócić zazwyczaj trzeba wykazać, że posiadają jakieś wady lub wręcz odwrotnie – nie posiadają cech, o których zapewniał nas podczas zakupu sprzedawca. Wówczas mamy do czynienia z wprowadzeniem klienta w błąd, co stanowi wystarczającą podstawę do odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży.

Istotne jest również wskazanie wad produktu, o których nie mięliśmy pojęcia w trakcie dokonywania transakcji. Najczęstszymi wadami, na które powołują się klienci w trakcie reklamacji produktu są: nabycie towaru w niepełnym stanie, brak właściwości, o których zapewniał ekspedient, niezgodność faktycznego stanu sprzętu z opisem, który zawarto umowie oraz brak funkcjonalności, co do których istnieniu nas zapewniano.

Zadośćuczynienie – czego możemy oczekiwać?
Jeśli zakupiony przez nas sprzęt rzeczywiście posiada którąś z tych dysfunkcji, możemy ubiegać się o rekompensatę w postaci: obniżenia ceny, natychmiastowej naprawy sprzętu, odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży lub wymianę sprzętu na nowy. Co ważne, od chwili otrzymania towaru, mamy aż dwa lata na wykrycie i zgłoszenie jego wad.

Co w przypadku, jeśli sprzedawca odmówi zrealizowania reklamacji?
Musimy wtedy złożyć oficjalne pismo. Jeśli nikt się do nie ustosunkuje w przeciągu 14 dni oznacza to, że reklamacja została przyjęta, a my możemy liczyć na zadośćuczynienie.

Jak widać istnieje możliwość zwrotu towaru zakupionego w stacjonarnym punkcie sprzedaży, ale z pewnością obejmuje więcej formalności niż w przypadku zakupów internetowych.

Oznaczone ,