Polacy coraz częścią robią zakupy przez Internet

Rynek e-commerce w Polsce ciągle rośnie. Nasi rodacy coraz częściej korzystają z ofert internetowych platform sprzedażowych. W nadchodzącym roku będziemy obchodzić 20-lecie polskiego rynku e-commerce.

Statystyki
Jak podaje GUS w zeszłym roku, zakupów przez Internet dokonało prawie 11 milionów osób. Statystyki wciąż rosną. Polska jest numerem jedne jeśli chodzi o rozwój usług e-commerce w Europie.

Kiedy powstał rynek sprzedaży internetowej?
Pierwsze sklepy online pojawiły się dość dawno, pod koniec lat 70. Znaczenie zaczęły zyskiwać jednak dopiero w latach 90. W Polsce możliwość dokonania zakupów pojawiła się znacznie później niż na rynku amerykańskim, dokładnie w 1997 r.

Kto najczęściej robi zakupy przez Internet?
Wiodąca grupą konsumentów są osoby w przedziale wiekowym 15-24 lata. Ponadto, większość z nich to osoby z wyższym wykształceniem, które pochodzą z większych miast, a ich zarobki zdecydowanie przekraczają sumę 2 tys. złotych. W mijającym roku statystyki będą wyglądać nieco inaczej, wśród konsumentów z pewnością znajdzie się wiele jeszcze młodszych osób. Przewiduje się, że taka tendencja utrzymywać się będzie w przeciągu następnych kilku lat. Młodzież wychowana w dobie Interentu ma do niego większe zaufanie, co z kolei skutkuje częstszym robieniem zakupów w sieci.

Dlaczego konsumenci wybierają zakupy online?
Jako trzy podstawowe powody podano wygodę, oszczędność i większy wybór asortymentu. Ciągłe życie w biegu sprawia, że coraz mniej mamy czasu na odwiedzanie galerii handlowych. Dużo wygodniejszym rozwiązaniem jest zrobienie zakupów w zaciszu domowego fotela o dogodnej dla nas porze dnia, a nawet nocy. Internetowe platformy sprzedażowe często mogą pochwalić się znacznie większym asortymentem niż sklepy stacjonarne. Ostatnim i chyba największym udogodnieniem jest możliwość porównania cen w różnych e-klepach oraz kody rabatowe, które często dotyczą wyłącznie e-sklepów.

O rosnącej przewadze e-sklepów przemawia również fakt, że spore grono klientów oglądając uprzednio towar w sklepie stacjonarnym, ostatecznie zamawia go drogą internetową.

Oznaczone ,