Zakupy w sklepach internetowych – zwroty

Sprzedaż internetowa cieszy się obecnie naprawdę dużą popularnością wśród wielu konsumentów. Coraz częściej stawiamy na wygodne i szybkie zakupy, które nie wymagają od nas dużych pokładów czasu i energii.

Oczywiście, zakupy w sklepie internetowym niosą pewnego rodzaju ryzyko, bowiem może okazać się tak, iż zakupiony przez nas produkt w rzeczywistości nie sprostał wszystkim naszym wymaganiom. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Jaka jest polityka działających obecnie sklepów internetowych? Czy jako klienci mamy prawo do tego, aby zwrócić zakupiony produkt bez podawania konkretnej przyczyny swojej decyzji?

Otóż polskie prawo reguluje jasno i konkretnie przepisy w tym zakresie, mówiąc o tym, że klient, który zrobił zakupy w sklepie internetowym, ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni. Dodatkowo taki zwrot nie musi być podparty jakimkolwiek uzasadnieniem. Każdy sklep internetowy powinien mieć regulamin, w którym jeden z punktów powinien dotyczyć właśnie zwrotów. Jeżeli sprzedawca nie poinformował wcześniej konsumenta o możliwości zwrotu, czas odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny przedłuża się do okresu aż 12 miesięcy.
Jeżeli chodzi o koszty zwrotu towaru, to ponosi je klient, chcący zwrócić zakupiony przedmiot. Dotyczy to jedynie kosztów odesłania zakupionej rzeczy. Sprzedawca zobowiązany jest natomiast zwrócić koszty przesyłki, które zostały uiszczone przez konsumenta podczas zakupu. Warto zaznaczyć w tym miejscu, że sprzedawca może zwrócić koszty możliwie najtańszej przesyłki. Jeżeli kupujący zdecydował się na inną formę dostarczenia zakupu, całkowity zwrot kosztów nie leży w kwestii sprzedającego.

Istnieją pewne wyjątki zasad zwrotu towarów zakupionych w sklepach internetowych. Dotyczy to nieprefabrykowanych rzeczy, które zostały wyprodukowane według konkretnych wymagań klienta i służą zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb. Zakupy w sklepie internetowym powinny dawać nam komfort i zadowolenie. Pamiętajmy, że jako klienci posiadamy swoje prawa, które nie wynikają tylko i wyłącznie z przyzwoitości sprzedawcy.

Oznaczone ,